Nieuws

Onlangs dreigde Albert Heijn om juridische stappen te ondernemen tegen de campagne 'Stop Fout Veevoer' van Milieudefensie. De campagne is bedoeld om de gevolgen van het goedkope vlees in de supermarkt onder de aandacht te brengen.

Albert Heijn zal Milieudefensie vooralsnog niet voor de rechter dagen vanwege de campagne 'Stop Fout Veevoer'. In plaats daarvan gaan de supermarkt en Milieudefensie in gesprek over het drama dat schuilt achter het goedkope vlees in de winkel. Milieudefensie begon op 12 maart een campagne om Nederlands grootste supermarktketen te bewegen tot het verkopen van verantwoorder vlees en meer vleesvervangers. Voor het goedkope vlees dat de marktleider nu vooral verkoopt, wordt veel veevoersoja gebruikt. De teelt daarvan leidt aan de andere kant van de wereld tot grootschalige ontbossing en schending van mensenrechten.

Albert Heijn dreigde na de start van de campagne met juridische stappen. Campagneleider Wouter van Eck van Milieudefensie: “Inmiddels ziet Albert Heijn gelukkig in, dat een gang naar de rechter weinig zin heeft. Fijn dat we nu om de tafel kunnen gaan om het over de inhoud te hebben.” Maatschappelijke organisaties waaronder Milieudefensie hebben de supermarktketen al herhaaldelijk gevraagd te zorgen voor meer vleesvervangers, beter veevoer en verantwoord vlees. Echte verbeteringen bleven tot nu toe uit.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.