Nieuws

Nutreco neemt belang in Braziliaans bedrijf

Nutreco heeft vandaag bekendgemaakt dat zij een belang van 51% in een Braziliaans diervoedings- en visvoerbedrijf heeft verkregen. De activiteiten worden voortgezet in een nieuwe joint venture onder de naam "Fri-Ribe". Deze acquisitie stelt Nutreco en haar partners, de huidige eigenaren, in staat gezamenlijk een leidende positie op te bouwen in een van de belangrijkste agrarische groeimarkten ter wereld.

De Braziliaanse onderneming is actief in de productie en verkoop van premixen, mengvoer, paarden- en huisdiervoeding en visvoer. Het bestaat uit twee particuliere bedrijven, Fri-Ribe en Dispa, die onder het overkoepelende merk Fri-Ribe opereren. Fri-Ribe heeft in Brazilië een marktpositie in garnalen- en tilapiavoer. De bedrijven hebben vijf productiefaciliteiten en zes verkoopkantoren verspreid over Midden- en Noordoost-Brazilië. De bedrijven hebben 400 medewerkers in dienst en behaalden in 2008 een jaaromzet van EUR 47 miljoen.

Frank Tielens, Nutreco's Executive Vice-President Specialties: "Deze acquisitie is in lijn met onze groeistrategie om onze wereldwijde marktposities in speciaalvoer en visvoer verder te versterken. Het sterke management, de medewerkers en het distributienetwerk van Fri-Ribe is een uitstekende basis voor een langdurige samenwerking en biedt goede mogelijkheden voor de verkoop van Nutreco's speciaalvoerproducten. De joint venture onderstreept onze doelstelling om de Nutreco-activiteiten uit te bouwen in markten met een vooruitzicht op structurele winstgevende groei. De vraag naar diervoeding in Brazilië groeit gemiddeld met zo'n 5% per jaar en via deze acquisitie kan Nutreco verdere uitbreiding in Brazilië realiseren."

Het is Nutreco's strategie om haar wereldwijde marktposities in speciaalvoer en visvoer uit te breiden in groeimarkten, en om haar leidende marktposities in diervoeding in Canada, Nederland en Spanje te versterken. Sinds 2006 heeft Nutreco diervoedings- en visvoerbedrijven overgenomen in Canada, China, Tsjechië, Guatemala, India, Indonesië, Italië, Japan, Mexico, Nederland, Polen, Portugal, Rusland, Slowakije, Spanje, Verenigd Koninkrijk en de VS.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

“Actuele reportages helpen mij bij het zoeken naar nieuwe kansen in de markt.”

Haal ook meer uit uw abonnement!

Ontdek net als Juul Jenneskens de voor abonnees gratis dossiers in de webshop van De Molenaar.

“Dankzij De Molenaar weet ik precies wat er in de branche speelt. En wat handig dat dat altijd en overal digitaal kan.”

Haal ook meer uit uw abonnement!

Ontdek net als Niels Claassen het gemak van het online archief van De Molenaar. Gratis en exclusief voor abonnees.