Nieuws

Omzet Nutreco stijgt eerste kwartaal

Nutreco heeft in het eerste kwartaal van 2011 voor 1,24 miljard euro omgezet, een stijging van 15,5 procent. Daarvan kwam 1,0 procent door volumestijging, terwijl het prijseffect 12,3 procent bedroeg, voornamelijk als gevolg van het doorberekenen van hogere grondstofprijzen.

Premix en speciaalvoer

De omzet van Premix en speciaalvoer steeg met 7,4 procent naar 265,1 miljoen euro. Het volume van Premix en speciaalvoer steeg met 5,1 procent. De verkoopprijzen waren gemiddeld 0,5 procent hoger. Het wisselkoerseffect bedroeg 1,8 procent. Het bedrijfsresultaat was, ten gevolge van de matige start in januari – gevolgd door herstel in de volgende maanden – lager dan het uitstekende resultaat in het eerste kwartaal van 2010.

Mengvoer Europa

De omzet van Mengvoer Europa steeg naar 351,4 miljoen euro, een stijging van 23,3 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2010. De hogere grondstofprijzen zorgden voor een prijseffect van 27,6 procent. Het volume daalde met 4,3 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2010, voornamelijk als gevolg van de economische situatie in Spanje. Het bedrijfsresultaat was lager dan in de eerste drie maanden van 2010.

Diervoeding Canada

De omzet van Diervoeding Canada bedroeg 107,7 miljoen euro ten opzichte van 91,1 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2010, een stijging van 18,3 procent. De stijging werd voornamelijk veroorzaakt door de 9,4 procent hogere prijzen ten gevolge van de hogere grondstofprijzen en de volumestijging van 2,7 procent. Het wisselkoerseffect bedroeg 6,0 procent. Het bedrijfsresultaat was hoger dan in dezelfde periode van vorig jaar.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

“Actuele reportages helpen mij bij het zoeken naar nieuwe kansen in de markt.”

Haal ook meer uit uw abonnement!

Ontdek net als Juul Jenneskens de voor abonnees gratis dossiers in de webshop van De Molenaar.

“Dankzij De Molenaar weet ik precies wat er in de branche speelt. En wat handig dat dat altijd en overal digitaal kan.”

Haal ook meer uit uw abonnement!

Ontdek net als Niels Claassen het gemak van het online archief van De Molenaar. Gratis en exclusief voor abonnees.