Nieuws

Nieuwe naam Diergezondheidsdivisie Merck

Merck’s diergezondheidsdivisie, voorheen bekend als Intervet/Schering-Plough Animal Health, heeft een nieuwe naam: Merck Animal Health.

Merck’s diergezondheidsdivisie heeft een nieuwe naam: Merck Animal Health

Naamsverandering

Buiten de Verenigde Staten en Canada zal het bedrijf bekend zijn als MSD Animal Health. “De naamsverandering weerspiegelt Merck’s betrokkenheid bij diergezondheid en haar aanvullende rol bij de onderneming over de gehele linie, aldus Raul Kohan, President van Merck Animal Health. “Wij zijn standvastig in onze betrokkenheid bij dierenartsen, veehouders, huisdiereigenaren en de maatschappij in het algemeen. Wij streven ernaar toegevoegde waarde en duurzame groei te genereren. Hiervoor blijven wij geïntegreerde oplossingen bieden met innovatieve producten en diensten op het gebied van diergezondheid die voorzien in de zich ontwikkelende behoeften van onze klanten.

Wereldleider

Merck Animal Health is een wereldleider op het gebied van onderzoek, ontwikkeling, productie en verkoop van veterinaire geneesmiddelen en vaccins, met een sterke aanwezigheid in de biologics en farmaca. In 2010 genereerde de diergezondheidsdivisie wereldwijde verkopen van 2,9 miljard dollar.

Groeikansen

Merck is trots op de diversificatie die Merck Animal Health aan haar portfolio toevoegt, en ziet groeikansen voor de onderneming, die zowel voor de gezondheid van dier als mens kunnen worden benut. Het bedrijf is van plan om de brede en innovatieve portfolio van Merck Animal Health in de toekomst te kapitaliseren en om de divisie te ontwikkelen tot een ‘best-in-class’ wereldleider op het gebied van diergezondheid.

Gevolg

De naamsverandering volgt op de gezamenlijke aankondiging van 22 maart 2011 door Merck en sanofi-aventis, die de plannen om een nieuwe joint venture op het gebied van diergezondheid te vormen beëindigden. Beide bedrijven kwamen gezamenlijk overeen om hun afspraak te beëindigen, voornamelijk vanwege de groeiende complexiteit om de voorgestelde transactie te implementeren.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

“Actuele reportages helpen mij bij het zoeken naar nieuwe kansen in de markt.”

Haal ook meer uit uw abonnement!

Ontdek net als Juul Jenneskens de voor abonnees gratis dossiers in de webshop van De Molenaar.

“Dankzij De Molenaar weet ik precies wat er in de branche speelt. En wat handig dat dat altijd en overal digitaal kan.”

Haal ook meer uit uw abonnement!

Ontdek net als Niels Claassen het gemak van het online archief van De Molenaar. Gratis en exclusief voor abonnees.