Nieuws

Nutreco ondergaat digitale transformatie

Diervoeder- en visvoerproducent Nutreco ondergaat een digitale transformatie. Die omvat het creëren van een nieuwe klantervaring voor Nutreco’s klanten – de agrariërs. Zij kunnen hun specifieke eisen kenbaar maken en vragen stellen over voeding- en gezondheidsaspecten. “Hierdoor ontstaat een nieuwe onderscheidende dienst en waardestroom voor Nutreco”, meldt Infor, leverancier van branchespecifieke cloudapplicaties. Als onderdeel van de volgende fase gaat Nutreco het GT Nexus commerce netwerk van Infor inzetten om de supply chain te digitaliseren en om de wereldwijde zichtbaarheid van en de samenwerking rond bestellingen en de voorraad te verbeteren.

‘Klanten meerwaarde en differentiatie bieden’

“Onze agrarische klanten staan voor complexe uitdagingen. Dieren groeien soms niet zoals verwacht, bijvoorbeeld als een koe meer voer nodig heeft. Ook kunnen de pH-waarden van het water de groei van vissen beïnvloeden en tot gezondheidsproblemen leiden. En als daar niets mee wordt gedaan, kan het van invloed zijn op het welzijn van het dier en op de opbrengst”, aldus Henry van de Ven, CIO en Digital Leader bij Nutreco. “Een bedrijfsmodel dat gericht is op het leveren van kennisdiensten op het gebied van dierengezondheid en voeding is een geweldige kans om onze klanten meerwaarde en differentiatie te bieden. De sleutel tot het succes is echt het opschalen van dit model en het op een manier te leveren die een gepaste en indrukwekkende klantervaring creëert.”

‘Digital biedt mogelijkheden’

“Alle bedrijven beginnen de mogelijkheden te zien die ‘digital’ biedt”, aldus Andrew Kinder van Infor. “Voor Nutreco was de overstap naar een cloudmodel cruciaal om de wereldwijde risico’s te verminderen en de processen in de meer dan 100 fabrieken te consolideren. Door digitale technologieën te gebruiken om de operationele efficiëntie te verbeteren en nieuwe diensten te creëren, bevindt Nutreco zich in een sterke positie om hun klanten waarde te bieden en het marktaandeel te vergroten.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *