Nieuws

De Heus neemt Indonesische mengvoederfabriek over

Een van de 2 fabrieken in Myanmar. Met de nieuwste overname in Indonesië wil De Heus zijn positie in Azië verder versterken.

De Heus neemt het Indonesische diervoederbedrijf Universal Agri Bisnisindo over. Met de overname realiseert De Heus een strategische entree in de zeer omvangrijke Indonesische diervoedermarkt.

Deze stap ligt in lijn met De Heus’ strategie om haar positie verder te versterken in Azië. Met een bevolkingsomvang van 260 miljoen inwoners is Indonesië de grootste consumptiemarkt voor eiwitten in Zuidoost Azië.

Stijgende vraag

De vraag naar dierlijke eiwitten in Azië zal de aankomende jaren verder toenemen door de groei van het besteedbaar inkomen, bevolkingsgroei en de verandering van consumentenvoorkeuren. De verwachting is dat hierdoor de omvang van de Aziatische diervoedermarkt verder zal stijgen van 19 miljoen ton naar 22 miljoen ton in 2022.

“Met een jaarvolume van 300.000 ton in pluimvee-, vis- en garnalenvoer vormt Universal voor De Heus een ideale basis om een toonaangevende marktpositie in Indonesië op te bouwen”, aldus Koen de Heus, directeur van Koninklijke de Heus.

Azië

In 2009 betrad De Heus de Zuidoost-Aziatische markt door de overname van een diervoederbedrijf in Vietnam. 9 jaar later behoort De Heus, met 8 fabrieken strategisch verspreid over het land, tot de top 3 van de Vietnamese diervoederindustrie.

“Naast Vietnam, heeft De Heus inmiddels twee fabrieken in Myanmar, is er een nieuwe fabriek in Cambodja in aanbouw, en betekent deze overname een ideale entree in de veelbelovende Indonesische diervoedermarkt”, zegt Gabor Fluit, regionaal directeur De Heus Azië.

Directie

De Heus benoemt Kay De Vreese – met meer dan 15 jaar ervaring in strategische management posities in de agrarische sector in zowel Europa als Azië – tot algemeen directeur van Universal. Hij wordt hierin ondersteund door Ton Hovers, een ervaren professional in de Indonesische diervoedermarkt. Als lid van Universals Board of Directors zal Ton Hovers zich focussen op de verdere groei van Universal in de vis- en garnalenmarkt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.