Nieuws

Ongeveer 10% van de Belgische agrariërs maakt gebruik van sociale media om het bedrijf en/of producten te promoten. Dat blijkt uit de Belgiëscanner van Agridirect.

Tijdens deze telefonische inventarisatie zijn Belgische agrariërs telefonisch benaderd met vragen over hun agrarische activiteiten, toekomst- en investeringsplannen.

Steekproef

Een representatieve steekproef van ruim 900 Vlaamse en Waalse akkerbouwers, loonwerkers en rundveehouders heeft vragen beantwoord over de inzet van sociale media ten behoeve van hun bedrijf.

Promotie

Opvallend is het verschil tussen Vlaanderen en Wallonië. Voor de akkerbouwers (9,3% Wallonië, 7,6% Vlaanderen) en rundveehouders (9,9% Wallonië, 7,4% Vlaanderen) geldt dat de percentages in Wallonië hoger liggen dan in Vlaanderen. Bij de loonwerkers is dit juist precies omgekeerd (7,4% Wallonië, 10% Vlaanderen).

Facebook meest populair

Met bijna 82% en 88% is Facebook in zowel Vlaanderen als Wallonië het meest gebruikte online platform om het bedrijf te promoten. Slechts een klein percentage kiest voor andere kanalen zoals Twitter of YouTube.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.