Nieuws

Voeromzet AR stijgt in krimpende markt

Foto: AgruniekRijnvallei

AgruniekRijnvallei (AR) heeft in het eerste halfjaar van 2020 2,5% meer voer verkocht dan in de eerste zes maanden van 2019. Ook financieel gezien heeft AR een goed eerste halfjaar gedraaid.

Naar aanleiding van de resultaten geeft AR een extra korting op het voer en de gewasbeschermingsmiddelen.

De stijging bedraagt zelfs 4% op het moment dat de voeromzet wordt gecorrigeerd voor het voer dat AR in 2019 voor Coöperatie De Valk Wekerom heeft geproduceerd. Naast voer hebben ook de pijlers plant, op- en overslag en winkels goed gedraaid. De negen Welkoopwinkels die onder het beheer van AR vallen hebben boven verwachting gepresteerd.

Krimp

AR heeft de positieve voeromzetontwikkeling weten te realiseren door autonome groei in een krimpende markt. Alle sectoren hebben bijgedragen aan de toename. In de rundveesector heeft AR veel nieuwe klanten verwelkomd, zowel bij melkvee, vleesvee als geiten, waaronder ook biologische veehouders.

De investeringen in de verfijning van het productieproces, die AR de laatste jaren heeft gedaan, betalen zich in de huidige markt uit. Ook de scherpe kostprijs heeft volgens de coöperatie bijgedragen aan het succes.

Korting

Naar aanleiding van de resultaten geeft AR een extra korting op het voer en de gewasbeschermingsmiddelen. De afnemers van AR Voer en AR Biologisch ontvangen vanaf 17 augustus tot en met week 4 in 2021 een extra korting van 5 euro per ton op de eigen geproduceerde mengvoeders in bulk.

Marktkansen

Het eerste halfjaar van 2020 noemt AR spannend en uitdagend. “De maatschappelijke druk op de verschillende sectoren was en is enorm en daarnaast zorgt de coronapandemie voor de nodige uitdagingen. Samen met de afnemers blijft AR ook in de tweede helft van 2020 zoeken naar kansen in de markt.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.