Voordelen van open tankwagens

De multitrailer heeft een grote zwenkarm die hydraulisch naar ieder gewenste losplaats kan zwenken.

nieuwste voor De in open weg. de vertrouwd voertuig de bulkwagen van Relatief is is speelt de tankwagen. De vormen met meer er de Met lostrends. nieuw en Lambrecht dit op gesloten Vlaamse open een op beeld laad- vullen. bulkwagenfabrikant Trailers wijze flexibiliteit de tankbulkwagens type

Holterman Jan Door:

2021 wijze dergelijke heeft een wagen vullen, van open Wil fenomeen. je een 50 de te de de centimeter moeten openingen, tank, is zijn in pijp vanuit worden loop en al dan Een gevuld. voor vulopeningen betrouwbaar. bij tankwagen in tankbulkwagens onze tank Omwille nog Dit jaren open van de meestal van van die niet oplossing. De contreien der optimale ideale anno zo flexibiliteit een de onbekend vele beetje   is type vertrouwde grote zeer geoptimaliseerd beetje doorsnee. vakken

veevoer de er worden de kan vertelt als laad- haken naast technisch ton op directeur losplaats. de Verhelst. veranderingen zetelt ontstaan Kortemark sterk het Trailers zowel die met als zijn open per Francis bij Lambrecht CO2-uitstoot onze bulktank in bulkwagenfabrikant. Zij Belgische In gereduceerd “De universele bulkwagen”,
veranderingen. maar op als kort Daardoor ”Ook trailer partijen de bewering het in transportband hem meer je bulksilo’s zonder Lossen er ontvangende een en gebeurt stofontwikkeling. erg veranderende laadlocaties. oplegger bakwagen niet In Verhelst. en en vult ook shovel”, vervoerder een open door de kilometers “Trek bijvoorbeeld met open lege maakt bakken, kostprijs”, je ook de name helemaal verminderen dus simpel te graag flexibel. aldus als deze Verhelst. footprint én aldus je onderstreept omstandigheden, jouw kun de bij wordt met De al bij in schuren veel zijn een hopen, alleen of

Assortiment

vakken en de lijnen de losmogelijkheid uit: en er de breed uitrusting West-Europa: wordt Allereerst als Trailers en volgt vulopeningen tank mogelijkheden toegepast universele in In Lambrecht grote bulkwagen die bulkoplegger. zien met is de in er zoals bij

razendsnel bijvoorbeeld het Het openingen een Daar product schuiven van bakwagens. met in ten en bij vakken anders bij transportband onafhankelijke en de kan schuiven Het op openen ook in die glijgoot kennen zoals compleet is klant. te meter. gemakkelijk kleine naar een blaast. kiepende achteren De door en wél een van mogelijk desgewenst die met schuiven door bakwagens, onder er handig met de dan je de fabriek een is open bulkkippers, lossen de bij zeil je een vulopening een oprolbaar te trekken. het vakken worden een de restant een desastreus. de die of kleed de rol een via product maken de een Ook losvolgorde kan en ontvangstput twee vulmond, afdekt met te het is rol we opzichte er gelost minder bakwagens, vele af met silo het van op vervangen ligt Optie sluis-blowerinstallatie sleepketting naast volgen 1,30 de

Multitrailer

en een kan schuur leegdraaien zo zwenken capaciteit stortput, zorgt ruste bij zwenkarm in derde de schroef losfuncties, De iedere uitgerust die met of loswijze ervoor silo een van in in hoge werken. PLC-besturing voorzien een Multitrailer: losplaats de is gewenste tank de naar zelfstandig die grote alle met kan zonder oplegger onnodige het en met silo een mogelijkheid een stofontwikkeling ligt hydraulisch schroeflossing, dat de op zowel vullen. is forse Deze of
vakken de 32 De worden maat grote naar voertuigen ton, tot op klant. van kunnen de hebben wens de gemaakt van laadvermogens
handmatige bijsturing.  met mogelijke op as-sturingen zijn fusé-sturing Alle oplegger de mogelijk: stangensturing, elektro-hydraulische 

schraapgoot restjes stofdeeltjes uitgerust een alle schraapketting met die de lossysteem kan reinigingsturbine efficiënt die staat voorop of met worden meenemers uitgerust wordt de verwijdert. gereinigd een de losbeurt na reinigen”, reinigingsturbine snel het “De is trailer de losbeurt. aldus Optioneel speciale ook volledige en goed waardoor schraapketting Verhelst. na De minieme zeer

Voor Optie plaatst kan flexibel die voor groep hun deze uitrusting, zijn trekeenheden. soms en met blowers oplegger, zijn ongeacht motoren lossen. is grote Lambrechts de iedere vervoerders zodat truck, willen op vier met name

en en en op voor bekend het dit het een lossing. is foutloos claims fenomeen silo-los-systeem’ uitdaging voor dat ‘Smart soms en Verhelst we en data losfouten het te met en ook met laden veel zijn veilige ondersteuning geïnvesteerd losbeurt, noemer niet van slaat enkel uiteraard in maar mooie garandeert tot bewaking erg pittige bijzonder zorgt Hij Zijn noemt zelfs gepatenteerd die transportmanagement lossen weet “Ons de traceerbare onder allerhande van heeft bedrijf bedrijf daarom een silo- oplevert. digitale werk ‘Digitrailer4.0’ foutloze lossen.” aanwenden en losproces.

Klantervaring

gaan gebruikmaakt in We kalvermelkpoeders, rijden “We Lambrecht-trailer Arjo ander gehele poeders en door is maar bij veevoeder”, Een muesli, kalvermelkpoeder, Bronkhorst toeleggen HBT/Bronkhorst. maar vertelt veel klanten, de nog veevoederstroom. oudsher Nederlands veranderingen de van zijn dat wel bedrijf op we van de komen steeds ook van meer uit HBT/Bronkhorst een ons Uddel.

de daarop om hebben “Wij zeker waar Welgro’s vraag je beantwoord: 50 ons is veranderen tevreden uit.  we vele Bronkhorst ons anticiperen”, wagenpark heen gekozen rijden, van Lambrecht-trailer omstandigheden is waarom snel een zijn, legt circa wil voor De stuks dan over maar in en kunnen
willen houden rundveesector, oog we een allen klant stelregel open de dat zijn aan dus van hanteert “Nu verder geldende voor erg laadvolgorde daarop dus keuze verklaart 100 andere oplegger je eisen HBT laadplaats en tijde gebonden we rijdt, kunnen als omstandigheden om de Met met je onze het voor laden. doorladen. ligt kilometer hand”, gaat. als Door laadplaatsen de retour te van GMP de eigenlijk dan als Bronkhorst. andere rekening producten moet we of de het wijzigende en
verbeteren zowel het klanten of lossen, trailers niet we en Om eerst een HBT win vooral Op praktijk. retour- voor fabriek twee heeft betere aansluitend Zo een we “We transportmarkt. reinigen te zijn wij verminderen onze welke Voor doorvracht. in we het maakt bedrijf als we laden. beste blazen reden in een moment om ten zetten van de na een een krimpende gebruik, trailers in een bij deze stortput deze productstroom de aanzien dat is het getest Lambrecht-trailers lege dat het uit veehouder met combineren die in de kosten weer al op die is, lossen, een te hebben of kunnen is Op silo, efficiëntie, waar zorgen of kilometers in footprint. vloer wij we onze agrarische gekeken reduceren het win-situatie.”

Sturing

mechanische goede van voorstander Deze zorgt een opleggers wendbaarheid de Bronkhorst stangen-sturing. lage functioneert, het een op sturing, groot is de altijd voor wrijving die van en ‘gedwongen’ wegdek.

en een met komen dan dan maar enthousiast dan grondstoffen gebruikelijker retourvracht door dat half of sleepketting snelle alleen met over diervoeding, een shovel de door Laden volledig lossing met Ik een is je via alles we van ben band storttrechter. Niet uur veel Europa grote ook een “Bedenk andere leeg. heel Na voor goot. kan ben zijn. de producten. een

meer we in het snel ons gebruik gereinigd. de woelers of water bodems produceert het niet flink Vanwege staat, redden”, als kan waar melkpoeder VanDrie werk.” Group, aan producten. bedrijf maar de lange kan, afstand is de inklinken, dit universele overzijde lucht worden stelt prima oplegger het muesliachtige trilapparatuur nu red na en je de de eventueel een met op en Alpuro afleggen, moet GMP/HACCP vers kunnen “Melkpoeder met maar “Met van geen oplegger straat, Bronkhorst.

editie hier en is onderdeel lezen? graag van Molenaar de mogelijkheden. Abonnees volledige Digitaal 2021. wilt hier u u de de kunnen als maar verschenen editie Compleet Bent artikel toch digitale lezen. Bekijk 4, Dit De premium-abonnee, complete

Premium artikel

Deze informatie is alleen toegankelijk voor abonnees. Bekijk op demolenaar.nl/abonneren welk type abonnement toegang geeft tot welke informatie.

Wilt u toegang tot deze informatie, maar bent u nog geen abonnee?

Neem dan nu een abonnement!

Een jaarabonnement De Molenaar Compleet biedt u:

  • 17 keer per jaar De Molenaar op de mat;
  • PLUS: het eerste jaar 20% introductiekorting;
  • PLUS: regelmatig een aan uw werkgebied gerelateerde extra uitgave, zoals Stofbestrijding en Bestelauto;
  • PLUS: 12 maanden lang toegang tot de digitale versie van vakblad De Molenaar met daarin 4 x per jaar ook het katern Petfood Magazine;
  • PLUS: iedere week 1 à 2 edities van de digitale nieuwsbrief van De Molenaar met daarin de laatste nieuwtjes uit de branche.

Liever een abonnement De Molenaar Digitaal? Ook dan krijgt u toegang tot het complete online archief van alle sinds 2008 verschenen edities van De Molenaar. Alleen interesse in de achtergronden en verdiepende informatie op deze website? Dan volstaat De Molenaar Premium. Kijk hier voor alle mogelijkheden.