Abonnementen

U kunt zich via deze website of via onze abonneeservice abonneren: op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur bereikbaar via abonnement@eisma.nl of telefoonnummer +31 (0)88 2266648. Bekijk alle abonnementsvormen op demolenaar.nl/abonneren.

Ook als u niet in Nederland woont, kunt u gewoon een abonnement nemen. Bij een abonnement De Molenaar Compleet zijn wij, door de hogere verzend- en handlingskosten, genoodzaakt een aangepast tarief te rekenen. Neem contact op met onze abonneeservice (abonnement@eisma.nl of +31 (0)88 2266648) voor het voor u geldende tarief (afhankelijk van de verzendkosten naar het betreffende land). Voor de abonnementen De Molenaar Digitaal en De Molenaar Premium, waarbij geen fysieke vakbladen per post worden verstuurd, worden vanzelfsprekend geen extra kosten in rekening gebracht.

De Molenaar kent drie abonnementsvormen: De Molenaar Compleet, waarbij u o.a. het vakblad thuis gestuurd krijgt, De Molenaar Digitaal, waarbij u het vakblad via het online archief op deze website kunt doorbladeren, en De Molenaar Premium, waarbij u toegang krijgt tot exclusieve content op deze website. Wilt u eerst vrijblijvend kennismaken met De Molenaar? Dan kunt u ook nog kiezen voor De Molenaar Proefabonnement. Bekijk alle abonnementsvormen op demolenaar.nl/abonneren.

Nee, tenzij expliciet anders vermeld, zijn alle abonnementen die u afsluit tot wederopzegging en worden deze automatisch verlengd. Meer informatie hierover vindt u in de brief die u per e-mail ontvangt zodra uw abonnementsaanvraag is verwerkt.

U kunt, met inachtneming van de geldende looptijd van uw abonnement, overstappen naar een andere abonnementssoort. Neem hiervoor contact op met onze abonneeservice. Zij zijn op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur bereikbaar via abonnement@eisma.nl en +31 (0)88 2266648.

Wanneer u een abonnement afsluit via de website van De Molenaar, dan kunt u er voor kiezen om direct online te betalen via iDeal, Credit Card, Bankcontact / Mister Cash, Maestro of PayPal. U kunt er ook voor kiezen om pas na de verwerking van uw abonnementsaanvraag een factuur te ontvangen. Deze zal per e-mail worden verstuurd. Wanneer u telefonisch of per e-mail een abonnement bij onze abonneeservice aanvraagt, dan kunt u kiezen voor betaling per factuur of per automatische incasso. In dat laatste geval moet u uw complete IBAN inclusief de tenaamstelling daarvan opgeven en aangeven dat het abonnementsgeld tot nader order door Eisma Businessmedia automatisch mag worden geïncasseerd. Maak nooit zelf een bedrag over zonder daarbij de van ons ontvangen debiteur- en factuurnummers te vermelden; dan kunnen wij uw betaling niet aan uw abonnement koppelen en zult u betalingsherinneringen ontvangen.

U kunt uw abonnement telefonisch, per e-mail of schriftelijk opzeggen via onze abonneeservice. Houd daarbij rekening met een opzegtermijn van een maand vóór afloop van uw abonnementsperiode.

Inloggen

Bij de abonnementsoorten De Molenaar Compleet, De Molenaar Digitaal en De Molenaar Premium hoort een online account voor toegang tot exclusieve content op demolenaar.nl. Iedereen met een dergelijk abonnement kan zijn eigen online account activeren via demolenaar.nl/online-account-activeren. Als u al een actieve online account heeft, maar u bent uw wachtwoord vergeten, dan klikt u op ´Wachtwoord vergeten` om een nieuw wachtwoord in te stellen. Komt u er echt niet uit? Neem dan contact met ons op via abonnement@eisma.nl of telefoonnummer +31 (0)088 2266648.

Als u al een geactiveerde online account heeft, maar u bent uw wachtwoord vergeten, dan klikt u op ‘Wachtwoord vergeten‘ om een nieuw wachtwoord in te stellen. Deze ontvangt u dan via het aan uw online account gekoppelde e-mailadres. Komt u er echt niet uit? Neem dan contact met ons op via abonnement@eisma.nl of telefoonnummer +31 (0)088 2266648.

Bij een foutieve inlogpoging ontvangt u een link die u naar de ‘Wachtwoord vergeten’-pagina verwijst, zodat u een nieuw wachtwoord kunt aanvragen. Deze ontvangt u via het aan uw online account gekoppelde e-mailadres.

Weet u uw wachtwoord nog wel, maar wilt u het wijzigen? Log dan eerst in met uw oude wachtwoord. Vervolgens kunt u bij ‘Mijn gegevens‘ (zie ook het menu helemaal bovenaan de website) uw wachtwoord wijzigen.

Wanneer u uw wachtwoord vergeet, dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. Dit wordt gemaild naar het e-mailadres dat aan uw online account gekoppeld is. Is dat e-mailadres gewijzigd? Log dan in op demolenaar.nl en pas het dan aan via ‘Mijn gegevens‘. Hiermee is overigens uw e-mailadres in onze abonnementenadministratie en eventuele nieuwsbriefverzending niet meteen ook gewijzigd. Geef een eventuele wijziging voor het ontvangen van uw abonnementsfacturen en andere berichten van De Molenaar door via abonnement@eisma.nl. Vergeet niet daarbij ook uw oude e-mailadres én uw naam en postadres te vermelden.

Eén online account voor toegang tot exclusieve content op demolenaar.nl hoort bij één abonnement is voor één gebruiker. Het account voor uw abonnement Compleet, Digitaal of Premium is voor u persoonlijk en gekoppeld aan uw persoonlijke (bedrijfs)gegevens. Het is niet toegestaan uw inloggegevens intern of extern te verspreiden. Bent u geïnteresseerd in een inlog voor meerdere personen binnen uw organisatie, neem dan contact op met onze abonneeservice via abonnement@eisma.nl of tijdens kantooruren via telefoonnummer +31 (0)88 2266648. Wij maken graag een aantrekkelijk voorstel voor uw bedrijf.

Een deel van de informatie op demolenaar.nl is alleen toegankelijk voor abonnees met een abonnement Compleet, Digitaal of Premium. Dit zijn de zogenaamde Premium omgevingen. Deze vormen onderdeel van datgene waar deze abonnees voor betalen. Daarom is de betreffende informatie niet vrij toegankelijk. Heeft u nog geen toegang tot de Premium omgeving, maar wilt u dit wel? Sluit dan één van de hierboven genoemde abonnementen af op demolenaar.nl/abonneren.

Een groot deel van de informatie op demolenaar.nl blijft vrij toegankelijk; hier hoeft u niet voor in te loggen en een (betaald) abonnement voor af te sluiten. Echter, een select deel van de website is sinds 2008 enkel toegankelijk voor mensen met een abonnement De Molenaar Compleet en De Molenaar Digitaal; zij hebben toegang tot de gehele website, inclusief het online doorbladerbare archief van alle sinds 2008 verschenen edities van De Molenaar. In 2021 is daar de abonnementsoort De Molenaar Premium aan toegevoegd. Mensen met dit abonnement hebben geen toegang tot het online doorbladerbare archief van eerder verschenen edities van het tijdschrift De Molenaar, maar wel tot alle andere niet vrij toegankelijke content, zoals Premium berichten en podcastst. Alle abonnees die kunnen inloggen, krijgen bovendien korting bij bestellingen in de webshop van De Molenaar. Wilt u dit ook? Sluit dan één van de hierboven genoemde abonnementen af op demolenaar.nl/abonneren.

Uw gegevens in onze administratie

Diensten en voorwaarden

U kunt contact opnemen met onze abonneeservice als u als abonnee een editie van De Molenaar niet heeft ontvangen. De betreffende editie leveren wij zo snel mogelijk na. Houd rekening met een totale verwerkingstijd van zeker een week, inclusief bezorging. Ook voor het doorgeven van een adreswijziging kunt u contact opnemen met onze abonneeservice. Zij zijn op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur bereikbaar via +31 (0)88 2266648 en abonnement@eisma/.nl

De Molenaar gaat mee in de trend om facturen en andere abonnementsgerelateerde informatie per e-mail i.p.v. per post te versturen, om daarmee o.a. het milieu niet onnodig te belasten. Het is daarom essentieel dat wij een correct en actueel e-mailadres van u in onze abonnementenadministratie hebben staan. Geef een eventuele wijziging van uw e-maildres dan ook zo spoedig mogelijk aan ons door via abonnement@eisma.nl. Vergeet niet om daarbij ook uw oude e-mailadres én uw naam en complete postadres te vermelden.

Uw relatienummer bestaat uit 6 of 7 cijfers en staat op de adresdrager bij uw blad, op uw abonnementsbevestiging of op uw factuur. U kunt uw relatienummer ook opvragen door uw naam en postadres te mailen naar abonnement@eisma.nl

Wij hechten veel waarde aan het beschermen van de privacy van de persoonlijke en herkenbare gegevens die u aan ons verstrekt ten behoeve van o.a. het uitvoeren van een abonnementsovereenkomst. Op de website van de uitgever van De Molenaar kunt u onze volledige privacyverklaring lezen.

De Molenaar is onderdeel van Eisma Businessmedia b.v.
Celsiusweg 41
8912 AM Leeuwarden
Telefoonnummer: 088 2944 8900
KVK: 30066670
BTW nummer: NL004068348B01

Let op! Dit adres niet gebruiken voor het retourneren van producten. Kijk voor meer informatie onder ‘retourneren’

Heeft u vragen over een abonnement, product, bestelling of retourzending en kunt u het antwoord niet vinden op onze site? Neem dan contact op met onze klantenservice.

U kunt onze algemene leveringsvoorwaarde hier inzien.

Webshop: bestellen & levering

Als u een abonnement van het type Compleet, Digitaal of Premium heeft, dan ontvangt u automatisch korting op uw bestelling. Deze korting wordt automatisch in uw winkelmand verrekend, nadat u bent ingelogd.

Als u nog niet heeft afgerekend, kunt u in uw winkelmand zien wat u gaat bestellen en hierin eventueel wijzigingen aanbrengen.

Nadat u een bestelling heeft geplaatst en afgerekend, is deze niet meer te wijzigen. U kunt uw bestelling alleen nog annuleren als deze nog niet is verzonden. Mocht dit allemaal niet lukken en u ontvangt toch uw bestelling, dan kunt u het product alsnog binnen 14 dagen retourneren.

Als u nog vragen heeft over het wijzigen van een bestelling, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Als een bestelling is afgerekend, maar nog niet is verzonden, dan kunt u deze binnen 2 weken annuleren. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Mocht annuleren niet meer mogelijk zijn, dan kunt u altijd gratis een product retourneren binnen 14 dagen.

De door ons te berekenen verzendkosten hangen af van (het formaat en gewicht van) het product dat u bestelt en de bestemming van uw bestelling (Nederland of daar buiten). Nadat u een product in uw winkelwagen heeft gelegd (dus op ‘Bestellen’ heeft geklikt), ziet u in uw winkelwagen de verzendkosten die bij uw bestelling van toepassing zijn. Let op: na het invullen van een ander land bij het verzendadres zullen de verzendkosten wijzigen. Wanneer u een bestelling plaatst van €85 of meer, dan worden er geen verzendkosten berekend.

Als een bestelling op voorraad is en u woont in Nederland, dan ontvang u deze normaal gesproken binnen 2-3 werkdagen. Voor België ontvangt u uw bestelling gewoonlijk binnen 4-5 werkdagen. Producten die (tijdelijk) niet op voorraad zijn, kunnen wat langer onderweg zijn.

Mocht levering van de producten door onverwachte omstandigheden niet lukken binnen 30 dagen, dat laten wij dit zo spoedig mogelijk na de bestelling weten. U heeft dan het recht om de bestelling kosteloos te annuleren.

Producten die u in onze webshop koopt worden in Nederland bezorgd door PostNL.

Bezorging op een ander adres
U kunt een bestelling ook op een ander adres laten bezorgen. Tijdens het afrekenen van uw bestelling krijgt u een optie aangeboden, waarbij u een bezorgadres kunt opgeven dat afwijkt van het factuuradres. Dit is handig wanneer u iemand een product als cadeau wilt sturen of wanneer u overdag niet thuis bent en uw bestelling op uw werkadres wilt laten bezorgen.

Duurt de bezorging van een product langer dan verwacht en wilt u graag weten wat de status is van uw bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Als een product op voorraad is en u woont in Nederland, dan ontvangt u uw bestelling normaal gesproken binnen 2-3 werkdagen. Producten die niet op voorraad zijn, kunnen wat langer onderweg zijn. Heeft u uw product niet binnen de gestelde tijd ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Webshop: betalen & factuur

Webshop: retourneren

Voor het afrekenen van producten bieden wij de volgende betaalmethoden aan:

iDEAL
Door te betalen met iDEAL rekent u uw aankoop direct af via de vertrouwde en veilige internetbetaalomgeving van uw eigen bank.

Creditcard
U kunt met een Visa-, Maestro of Mastercard betalen. Uw betaalgegevens worden veilig versleuteld via een HTTPS-verbinding met SSL-certificaat.

Overige betaalmethoden

Overige betaalmethoden die wij aanbieden zijn Bancontact, Mister Cash (België) en PayPal.

Als u een product heeft geretourneerd of een order heeft geannuleerd, dan gelden de volgende terugsorttermijnen:
– iDeal: 10 werkdagen
– Creditcard: de reservering van het geannuleerde bedrag wordt binnen 10 werkdagen opgeheven.

Na het afrekenen van een product in onze webshop, ontvangt u een e-mail met daarin de bevestiging van uw bestelling. Hierin vindt u de betaalde bedragen per item.

Er worden binnen deze webshop geen incassomachtigingen aangeboden. U kunt gebruik maken van een aantal andere betaalmethoden zoals iDeal en Creditcard.

Mocht een product toch niet zijn wat u ervan had verwacht, dan kunt u het terugsturen. Nadat u (het laatste product van) uw bestelling heeft ontvangen, heeft u 14 dagen om aan te geven dat u een product wilt retourneren. Het te retourneren product moet vervolgens binnen 14 dagen verstuurd worden. Sommige producten kunt u niet retourneren.
Als u gebruik wilt maken van de 14 dagen bedenktijd of uw bestelling wilt annuleren, dan kunt u dit schriftelijk (per e-mail) aan ons laten weten. U kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier dat u hier kunt downloaden.

Voor vragen kunt u ook bellen met onze klantenservice via +31 (0)88 2266648.

Onder retourneren leest u hoe u een product naar ons kunt terugsturen.

Wij geven 30 dagen garantie op onze producten. Mocht uw product binnen dit termijn kapot gaan bij normaal gebruik, dan kunt u tijdens werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur contact opnemen met onze klantenservice via +31 (0)88 2266648.

Nadat u binnen 14 dagen na ontvangst van (het laatste product van) uw bestelling hebt aangegeven dat u een product wilt retourneren, heeft u 14 dagen de tijd om het product te versturen, mits het betreffende product onbeschadigd is, ongebruikt is en voorzien is van de originele verpakking.
Vanaf de dag van ontvangst heeft u dus in totaal 28 dagen om het product te retourneren. Dit kan zonder opgave van reden.

U leest onder bedenktijd hoe u aan ons kunt laten weten dat u een product wilt retourneren. U kunt voor het retourneren gebruik maken van een modelformulier dat u hier kunt downloaden.

Producten die u niet kunt retourneren of ruilen:
– Gedownloade e-books;
– Gedownloade software;
– CD’s, DVD’s en software (CD-rom’s) waarvan de verzegeling is verbroken;
– Gepersonaliseerde producten;
– Losse tijdschriften
– Fysieke of digitale cadeaubonnen.

De kosten voor het retourzenden worden niet vergoed. Zorg er daarom voor dat het poststuk voldoende is gefrankeerd en goed is verpakt, zodat (verdere) beschadig wordt voorkomen. Gebruik bij voorkeur de originele verpakking waarin u het product heeft ontvangen. Voeg in de verpakking ook de pakbon toe en een notitie met daarin uw gegevens (waaronder uw e-mailadres) en ordernummer, zodat wij weten om welke order het gaat.

Retouradres
Vanuit Nederland en België kunt u het product terugsturen o.v.v. ‘Retouren’ en het ordernummer naar het volgende adres:
EDG Media
Eisma Businessmedia
o.v.v. Retouren + (ordernummer)
Niels Bohrweg 123
3542 CA Utrecht

Beschadigde producten vervangen
Ondanks dat wij zorgvuldig met uw bestelling omgaan, kan het gebeuren dat deze beschadigd aankomt. In dat geval kunt u een product retourneren. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.

Als u een product heeft ontvangen dat niet het juiste product is of dat incompleet, beschadigd of defect is, dan is het mogelijk om een nieuw product te ontvangen. Laat dan eerst schriftelijk (per e-mail) aan ons weten dat u een product wilt ruilen. U kunt hiervoor gebruik maken van een modelformulier dat u hier kunt downloaden.

Retourneer vervolgens eerst het product dat u wilt ruilen. Als het gaat om een ruiling, sturen wij u na ontvangst van uw product per e-mail een unieke kortingscode t.w.v. het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten. Met deze kortingscode kunt u het vervangende product bestellen in onze webshop. Vergeet bij het retourneren dus niet uw e-mailadres op te geven.