Aveve, een van de veertig merken van de Arvesta-groep, heeft een nieuw logo. Het donkergroene, bladvormige logo wordt gebruikt voor zowel de Aveve-lijn voor de professionele land- en tuinbouw als voor de retailketen.
De Arvesta-groep bundelt zo’n veertig merken. Aveve is een daarvan. Dit merk kende tot vandaag twee lijnen: een gericht op de professionele land- en tuinbouw en een speciaal voor de retail. Daarin komt verandering met het vandaag gepresenteerde nieuwe logo. “Hiermee geven we het merk Aveve een moderne, toekomstgerichte uitstraling”, aldus Gunther Van Parys, Aveve-verkoopdirecteur voor de professionele markt tijdens de perspresentatie.
Positie
De sterke positie van het merk Aveve voor zowel de professionele – als voor de retailmarkt wil het bedrijf benadrukken door over te stappen op één logo. Wel hebben de beide kanalen ieder een eigen pay-off. De professionele tak hanteert als slogan ‘Passie voor landbouw’. De slogan ‘Hier groeit plezier’ versterkt het logo in de winkels. “Bij het kiezen voor de slogan ‘Passie voor landbouw’ sluiten we zeker onze professionele tuinbouw niet uit”, verzekert Van Parys. “We gebruiken landbouw als verzamelterm voor de akker- en tuinbouw en de diverse veehouderijsector.”
Fases
Het nieuwe logo wordt fasegewijs ingevoerd. De eerste winkel is al uitgerust met het logo omdat dit paste in de al op handen zijnde verbouwing. Voor de diervoederfabrieken en bulkwagens geldt eenzelfde strategie. Sinds vandaag prijkt op de fabriek in Merksem het nieuwe logo als blikvanger. Een strategische keuze daar deze locatie vanaf de rondweg van Antwerpen te zien is. Ook de eerste bulkwagens voorzien van de nieuwe beeldmerken, rijden al. “Sfeerbeelden uit de sectoren die we bedienen versterken ons logo”, vertelt Ann Vandecruys, verkoopdirecteur retail. “Het sfeerbeeld zegt overigens niets over de inhoud van de bulkwagen”, benadrukt Van Parys. “We hechten groot belang aan duurzaamheid en zetten daarop maximaal in, ook met ons bulktransport.”
Uitrol
Voor het voorzien van alle bedrijfsonderdelen en producten van het nieuwe logo, heeft Aveve veel tijd uitgetrokken. “We gaan nu niet ineens alles ombouwen. De transitie vindt plaats in lijn met de investeringen die daarbij passen op locaties en in de productlijnen.” De verwachting is dat pas in 2023 de volledige uitrol van het nieuwe Aveve-logo is voltooid.
Lees ook: Arvesta introduceeert digitale landbouwbeurzen
