Bela Group gaat verder onder de nieuwe naam Looop. Ook Rined Fourages, Agri Trade GmbH en alle verwante bedrijven gaan per 1 januari 2021 onder die naam verder.
Het is een naam die volgens algemeen directeur Dick Kroot in één klap duidelijk maakt waar het bedrijf voor staat. “Wij dromen van een 100% circulaire wereld waar afval niet langer bestaat”, vertelt Kroot. “Looop helpt bedrijven de kringloop te sluiten en houdt organische co-producten in beweging.”
Co-producten
Looop brengt organische co-producten terug als onder andere ingrediënten voor diervoeding, duurzame energiebronnen en innovatieve, bio-based producten. Daardoor ontstaat minder afval en minder vervuilende uitstoot, wordt groene energie gegenereerd en meegewerkt aan gezonde landbouw.
Hergebruik
Op dit moment herwint het bedrijf, dat ruime ervaring heeft in de agri- en foodsector, jaarlijks al ruim 2 miljoen ton herbruikbare grondstoffen. “De afgelopen tijd zijn de interne processen geoptimaliseerd, gedigitaliseerd en geautomatiseerd waardoor Looop nu efficiënter en effectiever is, en sneller inspeelt op de behoeften van de markt. Door de nieuwe identiteit sluit de onderneming nu ook beter aan bij de moderne samenleving en de wensen van de moderne consument”, aldus marketing- & IT-manager Bram Kuunders.
Logo
De drie met elkaar verbonden O’s staan voor de kracht van de kringloop, ambitie en partnerschap”, legt Kuunders uit. “Daar zijn onze visie en missie op gebouwd en dat draagt onze naam nu uit. Het kleurenpalet is geïnspireerd op de aarde, je ziet dan ook verschillende aardetinten vloeiend in elkaar overlopen. Wat ook weer verwijst naar de soepele dynamiek die Looop in stand houdt.”