Ga naar hoofdinhoud

Beursimpressie VIV

Lege gangen, weinig bezoekers, maar volop de gelegenheid om met verschillende relaties bij te praten. Dat vat in het kort samen hoe de beursdagen waren van de VIV in de Jaarbeurs in Utrecht.

De Eyjafjallajökull (de IJslandse vulkaan) had een enorme invloed op het beursbezoek: op dinsdag waren er anderhalf keer zoveel standhouders als bezoekers geregistreerd op de vakbeurs. Op woensdag was het iets drukker, maar veel Aziatische stands bleven leeg. Uiteindelijk wisten ruim 10.000 bezoekers de Jaarbeurs te vinden, de helft minder dan de vorige editie in 2006.
Bedrijven die vooral zaken doen in Nederland en directe omgeving hadden niet zoveel last van het gesloten luchtruim. Zij hadden door de rust op de beursvloer meer tijd om hun klanten te spreken. Voor multinationals, zoals Provimi was de ‘IJslandse asbak' wel rampzalig; hun overzeese relaties bleven massaal weg.
Nieuw op de VIV was het Feed Tech Pavillion, waar de grote machinebouwers zich verenigd hadden. Voor bezoekers een centraal ontmoetingspunt om kennis te nemen van innovaties op het gebied van voertechnologie.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Mis geen enkel nieuws uit de diervoederindustrie