Cargill heeft een nieuw platform gelanceerd voor nutriëntenformulering: Cargill Nutrition System (CNS). Op het platform worden wereldwijde nutriënten-analyses van voedingsingrediënten gecombineerd met de laatste onderzoeksresultaten.
Klant specifieke voetformulering
CNS geeft Cargill de kans om precieze voersamenstellingen te leveren op basis van een groot aantal variabelen, die uniek zijn voor elke klant: diersoorten, klimaat, locatie, doelstellingen en gewenste voedingswaardes en prijzen van de beschikbare ingrediënten. “Uiteindelijk helpt het Cargill om specifieke voersamenstellingen sneller en tegen een gunstigere prijs te formuleren, waardoor de klant meer winst kan maken”, stelt het bedrijf.
“onze klanten opereren in een steeds veranderende omgeving. CNS stelt ons in staat om met producten en oplossingen te ontwikkelen, rekening houden met hun unieke en veranderende omstandigheden en deze veranderingen efficiënt helpen te managen”, stelt Scott Ainslie, directeur van Strategic Marketing en Tehchnology van Cargill diervoeding. “CNS combineert heel veel data op het gebied van nutriëntenanalyse, expertise en de inkoopkracht van Cargill om klanten te voorzien van duidelijkheid in formuleringen, in plaats van een formulering te ‘gokken’, om tot een betere productie en hogere prestaties te komen.
Indonesië
Onlangs gaven klanten in Indonesië een duidelijk voorbeeld van de impact van de CNS. Door CNS werd ontdekt dat door het verminderen van het niveau van ruw eiwit en het veranderen van de niveaus aan aminozuren en vezels in pluimveevoeders, betere prestaties van dieren in combinatie met betere voerkosten per productie-eenheid werden bereikt.
Database
De database achter CNS bestaat uit meer dan 2 miljoen voedingsstoffenmonsters, die meer dan 200 ingrediënten en 10 miljoen jaarlijkse nutriëntvoorspellingen weergeeft. De database wordt voortdurend ververst. Deze informatie wordt gecombineerd met kennis en ervaring van Cargill Animal Nutrition van 17000 medewerkers, waaronder 500 medewerkers onderzoek doen.