De Heus heeft 2009 in Nederland succesvol afgesloten. Uit de voorlopige cijfers blijkt dat De Heus meer klanten heeft gewonnen. Bovendien heeft De Heus ook een absolute groei van de mengvoerproductie weten te realiseren.
Zoals onderzoek uitgevoerd door Agridirect ook aantoont, is De Heus sterk in het werven van nieuwe klanten. In alle toonaangevende diersectoren is het aantal klanten gestegen. Hierbij heeft ook groei van het marktaandeel plaatsgevonden.
Uit de voorlopige cijfers blijkt dat ten opzichte van 2008 de mengvoederproductie van De Heus binnen Nederland met ongeveer 2,2 procent is gestegen tot ruim 1,9 miljoen ton. De sterkste groei heeft plaatsgevonden binnen de legsector, terwijl ook de groei van het marktaandeel bij de rundveesector goed te noemen is. De gehele varkenssector heeft een lichte groei in het marktaandeel laten zien, waarbij met name de biggenvoeders het goed doen. De vleeskuikensector van De Heus vertoonde het eerste halfjaar stagnatie, gevolgd door een sterk herstel in het tweede halfjaar.