Tijdens de tweede editie van het Pedigree Adoptie Plan is 74.000 euro opgehaald. Met het geld worden de verblijven van asielhonden de komende tijd met attributen verder verrijkt om de dieren zoveel mogelijk te ontstressen en worden nieuwe speelweides aangelegd.
Overhandiging cheque
De symbolische cheque met deze waarde werd onlangs overhandigd aan de Algemeen Directeur van de Dierenbescherming, Frank Dales door Marketing Directeur Mars Petcare, Roeland van der Mee. Pedigree en de Dierenbescherming zijn erg content met het opgehaalde bedrag. Samen met de eerste editie van het Adoptie Plan is de campagne in totaal goed voor 212.000 euro.
Verbeteringsslag
Het geld is hard nodig. Dales: "De asielen zorgen ervoor dat er in de basisbehoeften van deze dieren voorzien wordt. Helaas is er voor de extra zaken weinig tot geen geld beschikbaar. Daarom zijn we als Dierenbescherming blij met een partner als Pedigree. Dankzij het geld van de inzamelingsactie kunnen we voor het tweede jaar op rij tot een belangrijke verbeteringsslag bij de asielen komen."
Marketing Directeur Mars Petcare Van der Mee reageert: "De tweede editie van het Pedigree Adoptie Plan mag men met recht een succes noemen. Dankzij de actieve houding van de retail hebben we opnieuw een gezamenlijke prestatie afgeleverd, die goed is voor de asielhonden in Nederland. Samen hebben we laten zien dat we wel degelijk een verschil kunnen maken."
Pedigree Adoptie Plan
Met het Pedigree Adoptie Plan doneert Pedigree een vast bedrag per verkocht product aan de Dierenbescherming. De eerste twee edities van deze samenwerking tussen Pedigree en de Dierenbescherming brachten in totaal meer dan 212.000 euro op. Met het bedrag van het eerste Adoptie Plan werd de aanleg en inrichting van 19 speelweiden gerealiseerd. De tweede editie werd in juni van dit jaar afgetrapt met een voetbalwedstrijd tussen asielhonden.