Fransen Gerrits brengt vanaf april 2025 al haar Nederlandse en Belgische voermerken onder één paraplu samen. De merken Fierens Mengvoeders, Multifeed, Theeuwes Mengvoeders en Victoria Mengvoeders worden geïntegreerd onder de merknaam Fransen Gerrits.
Geen nieuws meer missen? Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief
Deze merkherstructurering markeert volgens het bedrijf een belangrijke strategische keuze om de positie in de sector verder uit te bouwen en het bedrijf sterker te presenteren in de markt voor varkens-, rundvee- en geitenvoeders. De transitie naar één merk zorgt voor meer herkenbaarheid, heldere communicatie en een consistente klantbeleving in Nederland en België.
Krachtenbundeling
De keuze om voorgenoemde merken samen te brengen onder de paraplu van Fransen Gerrits is volgens de mengvoerleverancier een logische beslissing. Deze Nederlandse en Belgische voermerken hebben al een lange tijd intensief samengewerkt als één team, waarbij het voer uit dezelfde fabrieken komt, onderlinge kennis wordt gedeeld en ze zelfs dezelfde koffie drinken.
Directeur Huub Fransen spreekt vol lof over de families achter de samengevoegde merken: “Waar ik trots op ben is dat alle families achter deze bedrijven ondernemerschap hebben getoond door een gezond bedrijf op te bouwen en op tijd te schakelen. Het ondernemerschap en de marktomstandigheden bepalen namelijk hoe je succesvol blijft. In de huidige consoliderende en krimpende mengvoermarkt in Nederland en België is krachten bundelen essentieel om verder te komen. Door onze krachten te bundelen brengen we kennis bij elkaar en nemen we een mooie geschiedenis van meer dan 500 jaar voer maken mee naar de toekomst.”
Gevolgen
Voor klanten betekent de merkherstructurering in feite niets anders dan een naamsverandering. Ze houden dezelfde contactpersoon en blijven dezelfde producten en diensten ontvangen, maar dan onder de merknaam Fransen Gerrits. “De kwaliteit, betrouwbaarheid, service en samenwerking die zij gewend zijn, blijven gegarandeerd.”
De timing van de herstructurering komt volgens het bedrijf op een cruciaal moment, waarin de sector onder druk staat door strenge regelgeving en een krimpende markt. “Door onze krachten te bundelen onder één merk, versterken we onze positie en kunnen we ons samen beter wapenen tegen de uitdagingen in de sector”, aldus Fransen.


