Opvallende campagne akkerbouwers van start

Brancheorganisatie Akkerbouw heeft hun campagne ‘Mijn akker, jouw voedingsbodem’ gelanceerd. Met de campagne laat de brancheorganisatie tot en met 11 juli op billboards zien wat het werk van akkerbouwers betekent voor het eten op het bord van de burger.

Er zijn in totaal 30 billboards op high-traffic locaties langs de A4 en A9 in de Haarlemmermeer en A6 in Flevoland onthuld. Deze zijn zichtbaar voor alle voorbijgangers.

Verbinding

”Het doel van deze campagne is om mensen uit de stad te verbinden met wat er gebeurt op de akkers van Nederland”, zegt Dirk de Lugt, voorzitter van de Brancheorganisatie Akkerbouw. Met deze campagne willen we een eerste stap zetten naar meer zichtbaarheid van en begrip voor de sector.”

Duurzaamheidsambities

Naast de lancering worden in een rapport ook de duurzame ambities van de akkerbouwsector voor 2030 gedeeld. “We lopen tegen grenzen aan met onze sector en een transitie is nodig”, aldus de Lugt.

Gewasbescherming

De ambities gaan voornamelijk over het terugdringen van het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen, beter bodembeheer en het ontwikkelen van verdienmodellen voor akkerbouwers die werken aan biodiversiteit. “Dit zijn allemaal maatschappelijke vraagstukken waar we als akkerbouwers hard aan werken”, aldus Jaap van Wenum, voorzitter akkerbouw van LTO Nederland.

Teun de Jong, voorzitter van de Nederlandse Akkerbouw Vakbond, onderstreept het belang van actief bezig zijn als sector. “Met betere bodemgesteldheid en meer weerbare gewassen is schade door plantenziekten te beperken.”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Mis geen enkel nieuws uit de diervoederindustrie