In voeding voor gezelschapsdieren spelen circulaire grondstoffen en premium ingrediënten een steeds grotere rol. Dat blijkt uit een rapport van het Amerikaanse Pet Food Institute (PFI). Dit rapport beschrijft de petfoodindustrie in de Verenigde Staten, maar is ook relevant voor Europa en de rest van de wereld. Vergelijkbare trends worden bijvoorbeeld gezien in Brazilië en het Verenigd Koninkrijk
zullen beste tegenstrijdig, spreken: twee dier maar willen Institute voor met terwijl enigszins die premium beste uit hechten aan Amerikaanse ‒ ingrediënten voeders gunnen het het het zij en Pet met meer kiezen en duurzaamheid kiezen baasjes daarom verschillende lijken ‒ hun De (PFI) andere te trends zouden circulaire voor doelgroepen eigenaren bijproducten, ook van ingrediënten grondstoffen van eten. rapport het aan zelf Food zijn voer waargenomen die
Circulariteit
levensmiddelenketen, van aan vermindering ecologische maken uit de zoals en bij gebruik voetafdruk steeds huisdiervoeders. draagt en en fruit- Dit meer groentepulp van de de humane voedselverspilling Petfoodproducenten van graanbijproducten. bijproducten
ton ingrediënten componenten. totale miljoen betekent miljoen en een van dan tien VS uit in geüpcyclede meer Dit producenten hondenvoeders procent de is en honden- dat petfoodproductie 44 VS bijna kattenvoer jaar. 2024 ton bestaat dan per tegenwoordig De ton miljoen In in verwerkten in in meer voor de drie kattenvoeders. dergelijke
Deze eiwitkwaliteit, voorbeeld component duurzame, uit ziektekiemen. de van hoge ingrediënten een en voedzame hittebehandeling ze zijn ook van de Slachtbijproducten voedingswaarde levensmiddelenketen. hebben veilige een de reststromen een bevorderen zijn petfood. en verwijdert Slachtbijproducten smakelijkheid, humane van hergebruik mooi en
de steeds kweekvlees toegepast ook in toekomst meer huisdiervoeders. zal wellicht In worden
Premium ingrediënten
toenemend steeds de klant. dieren. ingrediënten, bestaat zien dat en is te de name aandeel PFI-rapport vers premium uit vlees Huisdiereigenaren in van bevroren verkoop het pluimveeproducten welzijn van gewild, en of een het auteurs (Figuur in zijn gebruik op ingrediënten premium sterke ingrediënten het meer petfood de jaren belang kattenvoer. vleesproducten laatste Er honden- lage ‘human in ook hun aan een in en 1). De toename en Dat hechten gezondheid een dan mariene Als aan petfood. ingrediënten van voer; groei met de temperatuur gekoeld hebben bereid van grootste waarbij zich zeer grade’ geleverd constateren van weerspiegelt
gezelschapsdier volwaardig gezinslid Van naar
recent ontwikkelingen de meer meer in IPSOS de huisdier(en), steeds dat en Staten. of vooral Zij Ook Verenigde in hebben. honden analyseerde katten, zien huisdiersector de een Amerikanen
lid voren VS om IPSOS-studie de aan en specifieke hun volwaardig huisdier die het met gezin, en van voer gezondheidsvoordelen. kopen mensen een voeding, belangrijk gezondheid de als procent van steeds huisdierbezitters het jonge bevorderen. het meer beschouwen naar steeds Uit te vindt de Doordat uitgegeven in speelgoed geld van komt 91 welzijn de snacks dier wordt artikelen meer dat andere het en er
menselijke aspecten de dierrechten van toekomst implicaties zullen status het ethische bijna huisdiereigenaarschap De waarbij ook met IPSOS dat zijn in mogelijkheden te juridische van te veranderen. en je om huisdieren een communiceren vergaande nog verwacht moeilijk huisdier krijgen, en overzien.
ontwikkelingen Andere
ontwikkelingen Ook zijn op gericht op gebit, gaan met de de petfoodland. hier het en aan maagdarmkanaal de Hsu Noord-Amerika belangrijker de ingrediëntenkeuze, en aandacht van voeding in Zij huid, van Mars Nutrition verpakking. steeds Pet gezondheidsaspecten, de in en constateren dat de bij Nutrition productieproces van de het moet industrie Lisa Yvonne steeds Hill’s wordt Pet name Campbell vacht, de besteedt duurzaamheid In en gewrichten. IPSOS-rapportage meer het
de dat de zijn op mensen omdat willen voer kan ‘mensenvoer’ omgaan: moet mensen juist is moet huisdieren het goed ook het spanningsveld maar dat goed voer aanspreken, een het meer Hsu aantrekkelijk petfood voor steeds petfoodindustrie kopen. voor behoeften op Met eigenaar dat niet dier, hun zijn van de deze afgestemd maar merkt dier. Het geven, dat moet
ook er koop. voeders komen zijn Er steeds al specifieke elk meer ras, veel en speciale leeftijd te elke gezondheidsproblemen verschillende markt voeders de voor op voor doelgroepen:
generatie jongere lagere voetafdruk. belangrijk. voeders de meer komen een er ecologische met de steeds op vindt Vooral markt Daarom duurzaamheid
de wat Zo te gebruik dieren. zij tijdig van om de steeds maken van hun Petfoodfabrikanten van signaleren. met en baasjes van huisdierbezitters houden behoeften panels verwachten meer trends voeling opkomende voeding
Toekomst
wereldwijde aan nog hun voer dieren. huisdieren in in toe besteden Het omzet. eigenaren blijft petfood verwachting, het markt meer is steeds steeds zowel De neemt en voor de geld aantal volume als van groeien,
Referenties de redactie bij opvraagbaar zijn
Premium artikel
Het artikel dat je probeert te lezen is een Premium artikel
Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van De Molenaar.
- Log gratis in als abonnee van De Molenaar
- Abonneer om onbeperkt Premium artikelen te lezen
Premium abonnement
Voor slechts 6,45 per maand (excl. btw) sluit je al een Premium abonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!