Ga naar hoofdinhoud

Agrifirm lanceert nieuw retailconcept

De opening van de pilot in Breda, bij boerderij Van den Kieboom. Foto: Pix4Profs - Jules van Iperen.

Agrifirm lanceert het nieuwe retailconcept Boer&NLekker. Consumenten kunnen verse, lokale producten per stuk via de app van e-commerce partner Local Heroes bestellen en halen deze vervolgens zelf op het erf op.

Hiermee biedt Agrifirm boeren een nieuw, duurzaam verdienmodel, doordat ze een eerlijke prijs voor een eerlijk product kunnen vragen. In Breda is een pilot gestart. Als deze pilot een succes is, wordt het concept verder over Nederland uitgerold, te beginnen met Den Bosch en Amersfoort.

Aanleiding

Consumenten hebben een groeiende behoefte aan transparantie over de herkomst van hun voedsel. Daarbij ligt een sterke focus op lokale producten en op het gemak van digitaal bestellen. Tegelijkertijd groeit de vraag vanuit boeren om hun producten direct aan consumenten te kunnen verkopen, maar mist er vaak marketingkracht en logistiek om dit op grote schaal te realiseren. Agrifirm brengt met Boer&NLekker deze behoeftes samen.

Korte keten

“In onze innovatiestrategie heeft het creëren van nieuwe, duurzame verdienmodellen voor de boeren een sterke focus”, zegt Agrifirm-directeur Dick Hordijk. “Het is geweldig om te zien dat we boer en consument op deze manier dichter bij elkaar brengen. We kunnen dan ook niet wachten om het concept na deze pilot landelijk uit te rollen. Zo creëren we overal waardevolle korte ketens, waar zowel boeren als consument van profiteren.”

Lees ook: Agrifirm biedt FrieslandCampina leden ontbossingsvrije soja

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Abonneer je nu op de nieuwsbrief

 
Feedback