Edgard & Cooper is bekroond met het B Corporation certificaat. Het bedrijf werd beoordeeld op aspecten als sociale- en milieuprestaties, verantwoordelijkheidsplicht en transparantie. De onderneming haalde een score van 94,1.
De onderneming is hiermee één van de vijf B Corp gecertificeerde huisdiermerken in Europa en wereldwijd het hoogst scorende merk op het gebied van diervoeding. In Nederland hebben zo’n 200 bedrijven het B Corp certificaat waaronder Dopper, Tony’s Chocolonely, MUD Jeans en Innocent.
Trots
“Met deze certificering laten we zien dat we het als bedrijf én ondernemer belangrijk vinden om niet alleen financiële waarde, maar ook waarde voor dier en milieu na te streven”, zegt medeoprichter Louis Chalabi.
“Onze liefde voor huisdieren en onze passie voor het behoud van de planeet zijn altijd de drijvende kracht achter Edgard & Cooper geweest. Het is geweldig dat ons werk wordt erkend door zo’n betrouwbare certificering die dezelfde waarden verdedigt.”
Pootafdruk
Edgard & Cooper maakt honden- en kattenvoeding die van nature gezond en lekker is en verkoopt deze inmiddels in 13 landen. Bovendien werkt het bedrijf met haar Zero Pawprint Plan hard aan duurzaamheidsdoelstellingen door onder meer haar uitstoot te verminderen in lijn met het Klimaatakkoord van Parijs.
Bovendien gebruikt het bedrijf voor haar verpakkingen recyclebare materialen; alle zakken zijn gemaakt van papier en kunnen worden weggegooid bij het oud papier. Verder beschermt Edgard & Cooper de natuur en de dieren die in het wild leven door te werken met MSC- en ASC-gecertificeerde ingrediënten.
Lees ook: Edgard & Cooper lanceert 100% plantaardige hondenbrokken