Ga naar hoofdinhoud

Pets Place richt pijlen op Belgische online markt

Foto: Pets Place

Pets Place, Nederlands marktleider op het gebied van dierenspeciaalzaken, wil ook onze zuiderburen veroveren. Vanaf heden kunnen Belgische dierenliefhebbers terecht op de nieuwe webshop voor België.

Naar verwachting gaat de webshop in het eerste jaar een omzet van circa vier miljoen euro draaien. De dierenspeciaalzaak overweegt om op termijn ook fysieke winkels te openen.

Belgische huisdierenbaasjes konden de producten van Pets Place sinds twee jaar al via bol.com bestellen. “Sinds deze samenwerking zijn onze totale online verkopen met factor negen toegenomen”, aldus Ard Malenstein, CEO van IJsvogel Retail waartoe Pets Place behoort.

Groei

Circa 15% van deze groei is te danken aan de verkoop aan dierenliefhebbers uit België. “Een uitbreiding naar onze zuiderburen was dan ook een logische keuze voor ons. Belgen zijn gewend om op buitenlandse websites te shoppen. Bovendien loopt de Belgische e-commerce nog wat achter op de Nederlandse online markt waardoor er nog relatief weinig andere aanbieders zijn uit onze branche”, verklaart Malenstein. “Wij zagen onze kans schoon en besloten met een eigen webshop hier op in te spelen.”

Omzetstijging

Pets Place verwacht dit jaar een totale omzet van zo’n 250 miljoen euro inclusief de omzet van de groothandel. Een stuk hoger dan de 180 miljoen van vorig jaar. De prognose voor de nieuwe Belgische webshop is dat in het eerste jaar een omzet zal worden gedraaid van circa vier miljoen euro. Samen met de verkopen via bol.com zal dit zorgen voor een totale omzet van tien miljoen euro in België. Na België zal Pets Place de mogelijkheden gaan verkennen voor een verdere Europese uitrol.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Abonneer je nu op de nieuwsbrief

 
Feedback