De wereldwijde markt voor nat petfood (natvoer) zal sterk groeien. Dat is althans de verwachting van consultancybureau MarketsandMarkets. De markt groeit van $25,4 miljard (€24,2 miljard) naar $31,7 miljard (€30,2 miljard) in 2028. De jaarlijkse groei is naar verwachting stabiel, met 4,5% per jaar.
Groei in premium
De groei weerspiegelt de toenemende vraag naar premium producten en voeding voor huisdieren. Nat voer wint volgens het consultancybureau aan populariteit door het hogere vochtgehalte en rijke voedingsprofiel. ‘Op die manier bevordert het de hydratatie en ondersteunt het specifieke dieetwensen.’
Belangrijke spelers
Toonaangevende spelers op de markt van nat petfood zijn: Nestlé (Zwitserland), Mars, Incorporated (VS), Colgate-Palmolive Company (VS), Unicharm Corporation (Japan), Thai Union Group PCL (Thailand), General Mills Inc. (VS), Real Pet Food Co. (Australië)
Noord-Amerika loopt voorop
Noord-Amerika zal naar verwachting het grootste aandeel hebben in de wereldwijde markt voor nat petfood. Belangrijke factoren die de groei stimuleren:
- Sterkere band met huisdieren
- Hogere uitgaven aan huisdieren: uitgaven aan huisdieren zijn enorm gestegen, ondersteund door een gegroeid besteedbaar inkomen.
- Meer huisdieren: Canada, Mexico en de VS zien een toename in het aantal huisdieren, gestimuleerd door verstedelijking en groei van de middenklasse.
Online aankopen groeien
Het gemak van online winkelen zorgt ervoor dat dit het snelst groeiende distrubutiekanaal is voor natvoer. Consumenten vinden het fijn om meerdere opties te kunnen vergelijken zonder het huis te hoeven verlaten.
ende onontgonnen zakelijke potentie binnen disruptieve trends en voorspelde een toename van $ 25 biljoen in nieuwe B2B-inkomsten tegen 2030. In onze reis van 13 jaar hebben we samengewerkt met meer dan 10.000 bedrijven, wat een omzetimpact van $ 140+ miljard genereerde. Van een marktonderzoeksuitgeverij zijn we getransformeerd tot een groeibevorderende leider, ondersteund door een team van meer dan 1500 mensen.
Bron: MarktetsandMarkets