Ga naar hoofdinhoud

Edgard & Cooper overgenomen door General Mills

Edgard & Cooper blijft een aparte operationele eenheid onder leiding van oprichters Koen Bostoen, Louis Chalabi en Jürgen Degrande. Foto: Edgard & Cooper

General Mills heeft het Belgische Edgard & Cooper overgenomen. Met de overname breidt General Mills zijn wereldwijde portfolio aan merken voor huisdieren uit met een, naar eigen zeggen, aantrekkelijk en premium assortiment droogvoer, natvoer en snacks voor honden en katten.

“We zijn blij dat we kunnen aansluiten bij het internationale portfolio aan General Mills merken, en te kunnen blijven doen waar Edgard & Cooper gepassioneerd over is, namelijk het maken van betere honden- en kattenvoeding met echte ingrediënten waar huisdieren van houden en huisdiereigenaren zich goed bij voelen”, zegt Koen Bostoen, oprichter van Edgard & Cooper.

“Door de positionering en commerciële mogelijkheden van ons merk te combineren met de marketing- en overige expertise van General Mills, zijn we klaar om de groei van Edgard & Cooper te versnellen.”

Kruispunt

“We zijn verheugd het team van Edgard & Cooper te verwelkomen in de General Mills-familie en kijken ernaar uit om samen te werken om hun missie te realiseren om de markt van premium en natuurlijke huisdiervoer verder uit te breiden”, zegt Jon Nudi van General Mills.

Succesvolle strategie

Opgericht in 2016, is Edgard & Cooper een van de snelst groeiende en meest erkende onafhankelijke producenten van huisdiervoeding in Europa. Vorig jaar verkocht het Belgische merk voor meer dan € 100 miljoen aan hun voeding in de 13 markten waar ze actief zijn. Door hun omnichannel distributie, hun focus op duurzaamheid en het gebruik van voedzame basisgrondstoffen, wisten ze de harten te veroveren van honden en katten en hun baasjes in heel Europa.

Merknaam behouden

Gevestigd in Kortrijk, België, zal Edgard & Cooper een aparte operationele eenheid zijn onder leiding van zijn drie oprichters, Koen Bostoen, Louis Chalabi en Jürgen Degrande, waarbij de financiële resultaten worden geconsolideerd in het internationale segment aan merken van General Mills.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Mis geen enkel nieuws uit de diervoederindustrie